סה"כ צפיות בדף

יום ראשון, 12 ביולי 2015

Suberranean Masquerade - The Great Bazaar

The Great Bazaar cover art
לישראל יש נציגים ראויים בתחרות לשנת 2015. להקת Suberranean Masquerade שהוקמה בשנת 1997 ע"י בחור ושמו תומר פינק, מצליחה ליצור פרויקט משותף שתוצאותיו מספקות במיוחד. 39 דקות של מוזיקה מגוונת במיוחד העוברת בין מצבי רוח וסגנונות שונים, המלווה בליריקה מעוררת השראה, על מסע חיפוש עצמי של אדם, ובקרב המתמשך בין הטוב והרע.

אז מדובר כאן באלבום פרוגרסיבי במיוחד בשל העובדה שהוא אינו מקובע, ויוצא מן הנוסחה הצפויה של הפרוג מטאל, אל עבר טריטוריה אקספרימנטלית ומעניינת. מגיטרות ספוגות דיסטורשן, שירה מלודית, גראולינג אכזרי, כינורות, חליל צד, דרבוקה ושלל ירקות.

באלבום הזה יש מלודיות קליטות במיוחד, אשר לא יוצאות מהראש בקלות, מה שהופך את האלבום לכל כך אהוב בקרב הקהילה הפרוגרסיבית, ואיזון מושלם בין פשטות למורכבות.

רגע אחד פזמון קליט, ולפתע מעבר לשינויי מקצב משונים שהם לווא דווקא ה4/4 המוכר. פשוט אפשר לשבת ולדבר שעות על התוצאה המדהימה של הגיוון המוזיקלי, כשהאלבום מתחיל באוריינטל מטאל סטייל אורפנד לנד, עובר לג'אז פיוז'ן מעודן יחד עם סולו חליל אנרגטי שנשמע כאילו איאן אנדרסון הגדול קפץ לביקור באולפן.

Subterranean Masquerade

בניגוד לאלבום הקודם של הלהקה המדהים לכשעצמו, שיצא 10 שנים לפני כן, Suspended Animation Dreams, היה יותר פרויקט עצמאי של פינק, אך כאן בבזאר הגדול, אנו רואים כי פינק שולט ביד רמה, עם עזרה מחבריו שהגיעו אליו מלהקות ידועות ובעלות שם גדול.

מי לא מופיע? הנגנים שנרתמו למשימה פשוט מבצעים הכל באופן מושלם. מתן שמואלי (אורפנד לנד), שי ילין (סולסטיס קויל), גולן פרחי, אור שלו, פול קור (Novembers Doom), ג'טיל נורדוס (Tristania, Green Carnation) וקובי פרחי מאורפנד לנד שמתארח בשירה בקטע האחרון.

פינק בחור מגוון במיוחד, הביע בראיון כי הרצון שלו הוא לשלב בין פרוג רוק של הבסנטיז, עם אמנים ישראלים כמו אהוד בנאי ודודו טסה יחד עם איזה דאבל בס או איזה דיסטורשן וגראולינג. וboy כמה שהוא הצליח.

לאלבום הזה קל להתחבר. מין אלבום קונספט קצר ומתומצת בנושא שכל אחד יכול להתחבר, ומלא ברגעים מוזיקליים נפלאים. אף על פי שThe Great Bazaar הוא יצירה אחת, ניתן לציין רגעים מדהימים, כמו הפתיח הנפלא וכנראה הקטע הטוב ביותר באלבום, Early Morning Mantra, בנוסף ישנם שירים נפלאים נוספים כמו Reliving the Feeling ו-Tour Diary, אך האלבום הזה מדהים על כל חלקיו, והוא ראוי להאזנה.

אז חברים ברוכים הבאים לבזאר הגדול תהנו! - https://submasq.bandcamp.com/album/the-great-bazaar

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה